فیزیک دهم رشته تجربی علامه حلی

  • نویسندگان: ابوالفضل علیدوست, پوریا دیار کجوری, حسین حنیفی, حسین عسگری, محمد هاشمی نسب
  • رشته تحصیلی علوم تجربی
امتیاز 0 نفر 0 از ۵

معرفی کتاب

واژه فیزیک برگرفته از کلمه یونانی با مفهوم ماهیت و طبیعت است. فیزیک علم شناخت رفتار طبیعت و مدلسازی آن است. فیزیک دهم تجربی علامه حلی خواهیم خواند که: بدون شک درک اتفاقات و پدیده‌های گوناگون جهان هستی و پیش بینی و استفاده از قوانین طبیعت به نفع زندگی بهتر با آموختن علم فیزیک میسر می‌شود. فیزیک نگاه انسان‌ها به پیرامون خود را کنجکاو و هدفمند می‌کند و باعث می‌شود انسان در اتفاقات، حوادث، پدیده‌ها و… در جهان هستی، بدنبال علت باشد. آموزش و آموختن فیزیک بدون شک یکی از جذابترین فعالیت‌های بشر است و با روح چراجوی او بسیار سازگار است.

در این میان آموزش فیزیک در مدارس ما با بی‌مهری فراوانی مواجه است، به گونه‌ای که درس فیزیک – که یکی از شیرین‌ترین درس‌ها در جهان است – در مدارس ما به درسی سخت و گاه کسل کننده شده است. تدریس با روش‌های قدیمی و عدم توجه به فعالیت‌ها و آزمایش‌هایی که کمک به درک عمیق‌تر این علم می‌کند، کی‌تواند برای این موضوع باشد.

کتاب فیزیک دهم تجربی علامه حلی آموزش فیزیک را در امتداد کتاب‌های دوره متوسطه اول موسسه دنبال می‌کند با هدف آموزش عمیق و مفهومی فیزیک نگاشته شده است. مجمئع تدریس بیش از 75 سال تیم تالیف و دیدن نتایج و آمار قبولی دانش آموختگان این سیستم نشان می‌دهد درک و یادگیری عمیق مطالب نه تنها لذت فهمیدن را در حال حاضر به همراه دارد که در آینده‌ای نزدیک هم منجربه گرفتن نتایج خوبی در آزمون‌های مختلف و از جمله آزمون سراسری و المپیادهای کشوری می‌شود.

در واقع کتاب فیزیک دهم تجربی علامه حلی سرفصل و موضوعات درسی کتاب فیزیک دهم را به طور کامل پوشش می‌دهد. علاوه بر آن، کتاب گاهی شامل موضوعات فراتر از کتاب درسی آموزش و پرورش است تا شکاف‌های آموزشی، کاستی‌ها و خلاهایی که به نظر مولفین در کتاب درسی وجود دارد، ازز میان بردارد. این بخش تحت عنوان محتوی تکمیلی در کتاب آمده است. متنی روان، عمیق و مفصل، مثال‌های واقعی متعدد، توجه به تاریخ علم، تمرین‌های عددی گوناگون، فعالیت و آزمایش‌های جذاب و متنوع و… ویژگی‌های خاص کتاب فیزیک دهم تجربی علامه حلی به شمار می‌رود که سعی دارد با سطحی نگری و حفظ کردن صرف الفاظ مقابله نماید.

متن کامل درس و وجود مثال‌های حل شده متعدد در کتاب، تمرین‌های تشریحی مناسب و ایده مند، تست‌های متنوع از کنکوهای سراسری و تست‌های تالیفی نکته دار، سوالات المپیاد و آزمون‌های فصل باعث می‌شود دانش آموزان از خرید کتاب‌های متعدد بی‌نیاز شوند. از دیگر مزایای خاص کتاب فیزیک دهم تجربی علامه حلی، محتوی مجازی همراه کتاب در قالب نرم افزار ویژه موبایل “کتاب زنده” است. این محتوی مجازی بارگذاری شده که در طول سال تحصیلی بروزرسانی می‌شود، می‌تواند علاوه بر متن کتاب با کمک محتوی مجازی متنوع، آموزش فیزیک را لذت بخش‌تر و عمیق‌تر کند و با استفاده از کتاب را جذاب‌تر نماید.

قبل از شروع به مطالعه کتاب فیزیک دهم تجربی علامه حلی این قسمت را بخوانید:

زمانی که شروع به خواندن فیزیک دهم تجربی علامه حلی کنید با بخش‌های مختلفی مواجه می‌شوید (غالبا یک لاک پشت متفاوت برای هرکدام وجود دارد) که در هریک از این بخش‌ها از شما انتظار داریم کار متفاوتی انجام دهید. این قسمت‌ها براساس تئوری‌های نوین آموزش و تجارب موفق تدریس برای آموزش دانش آموزان مستعد طراحی شده است که این بخش‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

توضیحات تکمیلی

وزن700 گرم
پایه تحصیلی

دهم متوسطه

رشته تحصیلی

علوم تجربی

مولفان

ابوالفضل علیدوست, پوریا دیار کجوری, حسین حنیفی, حسین عسگری, محمد هاشمی نسب

شابک

9786007755464

ناشر

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فیزیک دهم رشته تجربی علامه حلی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16%

۷۱,۴۰۰تومان

ناموجود

طراحی قالب وردپرس توسط ادمین سایت

تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به یونیکاب است.